Underbara små valpar <3

Dag 3 huvud ljus 2

Divas valpar växer så det knakar. Diva måste ha grädde i juvren 🙂  Så härligt att se dem bli runda och tjocka om magen och pigga och starka. Jag får sån lust att plocka upp dom och bara pussa på dom, men det får jag inte ännu. Just nu ska de inte bäras alls (förutom när jag väger dom och bäddar rent i valphagen) nu ska de smekas och få ligga stilla hos mamma Diva och inte bli störda av något. Så jag får pussa på Hjalmar, Herta och Hedda istället – och det är lika underbart det ❤
Idag har Therese varit här och gosat med Diva hela dagen. Det har Diva uppskattat. Men hon är en trygg och cool hund så hur glad hon än är när Terese kommer, så lägger hon sig bara ner och gosar med valparna när hon går. Det är det hon fokuserar på nu.

Under tiden de små valparna växer till sig, gör faktiskt de stora valparna det också. Nu är det svårt att bära ut alla tre i famnen när de ska ut och kissa, så nu får de springa på sina egna ben. Och det gör de gärna, för då kan de passa på att göra små avstickare och undersöka spännande saker. Tur att de lärt sig lockropet ”Valparna, valparna, valparna” för ropar jag så kommer de som skjutna små kanonkulor.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Lämna en kommentar